9.00-9.30 Regisztráció

9.30-9.50 Operatív HR helyett stratégiai HR: történetek a Generali életéből

Sokféleképp el lehet végezni a HR feladatokat: "haladó szintű" HR-nek számít, amikor a HR-es felméréseket eszközöl, és az azokból kirajzolódó kérdésekre válaszokat is ad. Így történik ez a Generali Biztosító Zrt.-nél is, ahová az előadáson keresztül bepillantást nyerhetünk az elmúlt időszakban felmerülő HR problémákba és fejlesztési módszerekbe. Úgymint például munkatársak összesorsolása egy borkóstolóra.

Bába-Szabó Magda,  Generali Hungary, HR és kommunikációs igazgató

9.55-10.15 Miért éppen Mi? A saját munkáltatói márkánk megtalálása és kommunikációja

A magyarországi munkaerőhiány miatt egyre több figyelem fordul a passzív álláskeresők felé. Mik azok a pontok, amikkel meggyőzhetjük a "csak nézelődők"-et, hogy nálunk folytassák a karrierjüket? A DreamJo.bs állásportál eddigi tapasztalatairól beszél Németh Anna társalapító: hogyan találjuk meg a cégünk erősségeit, és kommunikáljuk őket hatékonyan?

Németh Anna, Dreamjo.bs, társalapító, marketing vezető

10.20-10.40 ki a felelős a munkavállaló fejlődéséért?

A HR szakember emberi kapcsolatokon keresztül tud igazán értéket teremteni a szervezetben. Az általa kialakított HR rendszereket, folyamatokat, eszközöket is ezen kapcsolódásokon keresztül teszi élővé és értékteremtővé az üzlet számára. Nagyon nem mindegy tehát, hogy milyen szerepet vesz fel és milyen felelősséget vállal ezekben a kapcsolatokban. A „tyúkanyó”, a „technokrata” vagy a „helyi hatóság” szerepek mind a HR felelősségének félreértelmezéséből fakadnak. A munkavállaló fejlesztésének összetett folyamata során különösen fontos, hogy hogyan osztja meg a felelősséget egymás között a HR, a vezető és a munkavállaló maga. A felelősségi sorrend és szerepek helyes tisztázása jelentősen növeli a munkavállaló fejlesztésére irányuló eszközök, rendszerek és folyamatok üzleti eredményességét és munkavállalói elfogadottságát. 

Sipos Sándor, ONESTEP, szervezetfejlesztési tanácsadó, tréner

10.45-10.50: SZPONZOR 5 PERC: LEGYEN VILÁGOSSÁG!

Általában nem a legjobb terméket vagy szolgáltatást vesszük meg, hanem amit a leghamarabb meg tudunk érteni. Ha úgy tetszik: ami a legvilágosabb. Az ötletekkel, gondolatokkal, érzésekkel sincs ez másképp. Ha tehát szeretnénk, hogy ötleteinet és gondolatainkat "megvegyék", világosan kell tudnunk beszélni róluk. De mérhető-e a világosság? Van-e neki értéke? És nevesíthetőek-e a koszok, amik ellene dolgoznak? 

Szilágyi Mihály, Barra Kommunikációs Intézet

10.50-11.10 Hogyan gyorsíthatjuk fel a változásokat a hálózatkutatás segítségével? 

Az előadás bemutatja, hogy a munkahelyen belüli informális hálózatok ismerete hogyan járulhat hozzá a szervezetekben lezajló változások felgyorsításához és a munkatársak elköteleződésének növeléséhez. 

Az exponenciális technológiák korában, valamint az ügyféligények radikális megváltozásával jelentősen gyorsabban kell reagálni a piaci változásokra mind a stratégia, mind a szervezet szintjén (új technológiák, új folyamatok, új képességek, stb.). Ebben a felgyorsult világban a formális kommunikációs csatornák nem működnek, túl lassúak. A kapcsolati hálózatokból kiemelkedő véleményvezérek azonosításával és bevonásával gyorsabban és hitelesebben tudjuk eljuttatni az üzeneteket a munkatársakhoz és ezzel párhuzamosan erősíthetjük az elkötelezettségüket is.

Vicsek András, Maven7, ügyvezető igazgató

11.15-11.45 Kávészünet
11.45-12.05 Mosoly az arcon - Vajon mi motiválja a munkavállalót? És vajon ki tudja erre a valódi választ?

A munkavállaói motiváció több elemből áll, és ezek aránya sokszor még maga a munkavállaló számára sem egyértelmű. Hogyan lehet kideríteni, hogy mitől jön be valaki örömmel dolgozni, hosszú távon is?

Füzér Gábor, Assesment System, ügyvezető igazgató

12.10-12.15 SZPONZOR 5 PERC: MAGABIZTOSSÁG IDEGEN NYELVEN

Csánk László, Talkivo

12.15-12.35 Vállalati értékek és ezek mérése

Feitel Balázs, Ipsos, ügyvezető igazgató

12.40-13.00 A munkahelyi környezet hatása a teljesítményre

Együtt vagy külön? Kifele vagy befele néző képernyő? Csocsóasztal és kávéfőző? Mi kell és miért a megfelelő munkahelyi hangulat és teljesítmény kialakításához? Ahol a berendezés és a pszichológia összeér.

Frankó Luca, pszichológus

13.05-13.10 Szponzor 5 perc: IRODÁK, AMELYEK VONZZÁK A TEHETSÉGEKET

Vojnár Zinaida, HB Reavis

13.10-14.10 Ebédszünet 
14.10-14.30 A változások fázisai, érzelmi állapotai és ezek menedzselése hr-esként

Bármilyen cégen belüli (vagy akár egyéni) változásról legyen szó (átszervezés, vezetőváltás, létszámcsökkentés/növelés stb.) a munkavállalók érzelmi állapota megváltozik. Jó hír, hogy ezek a változások előre bejósolhatóak, meghatározott fázisokon mennek keresztül, egy empatikus hr-es pedig pontosan tudja dekódolni, hogy ki, hol tart éppen, és mire érdemes együtt felkészülni.

Egri András, AddWise Consulting, ügyvezető igazgató

14.35-14.55 HR sikerkritériumok és potenciális buktatók vállalati felvásárlások és összeolvadások során

A hírekben szinte naponta olvashatunk vállalati felvásárlásokról és összeolvadásokról: de mitől válhat egy ilyen tranzakció valóban sikeressé és hogyan támogathatja ezt a folyamatot a HR? Az előadás az Erste Bank által közelmúltban lezárt Citi lakossági üzletág felvásárlásának tapasztalataira épít.

Bek-Balla László, Erste Bank, HR igazgató

15.00-15.20 Hogyan kommunikáljunk egy nagyvállalat különböző szintjein

Szvetelszky Zsuzsa, Ispiro Consulting, vezető kommunikációs szakértő

15.25-15.45 Amiről nehéz beszélni

A kríziskommunikációnak kulcsfontosságú szerepe van a szervezeten belüli kommunikáció során, a hitelesség megőrzése, a tájékoztatás és talán leginkább az interaktív, oda-vissza irányú kommunikáció megteremtése érdekében. Az őszinte párbeszéd, a problémák és nehézségek kibeszélése alapjaiban járul hozzá a céges karrierút leghosszabb időszakához: a megtartáshoz.

Bőhm Kornél, Spindoc Kommunikációs Hálózat , kríziskommunikációs szakértő

15.50-16.10 Elbocsátó szép üzenet - Az empatikus elbocsátás

Mit okozhat egy rosszul kezelt elbocsátás? Egyetlen egy csalódott munkavállalói facebook poszt is katasztrófához vezethet. Hogyan? Mindenkihez eljut a világhálón, - legyen az potenciális munkavállaló, vagy ügyfél - az adott cég pedig komoly veszteségeket szenvedhet. Ezt egy vállalat sem akarja megélni, mégis sokan megteszik. Hogyan kezeljünk mégis „jól” ebben a megváltozott társadalmi és munkaerőpiaci helyzetben egy létszámleépítést?

Hadas-Hajdu Helga, JOB Evolution, outplacement szakértő és coach